viernes, 6 de marzo de 2015

BIG MAMA MONTSE Jazzterrasman 2015

BIG MAMA MONTSE
Jazzterrasman 2015

El tretzè Jazzterrassman és per la Big Mama Montse! A Terrassa ha forjat part de la seva carrera amb onze festivals des del 1989 i un munt de concerts. El vincle amb el club egarenc, la divulgació de la música arreu del país i a l’estranger, i la qualitat com a compositora, intèrpret i pedagoga de Big Mama Montse, la converteixen en l’estrella més radiant i internacional del blues català.

Des que als 12 anys es va apassionar per la guitarra, instrument que va aprendre de forma gairebé autodidacta, Montserrat Pratdesaba (Sant Quirze de Besora, 1963) va veure en la música una passió per la qual comprometre's. Després d'uns anys treballant com a tècnica a Televisió de Catalunya va decidir apostar pel blues i dedicar-s’hi en cos i ànima. El seu talent i perseverança l'han portat a signar 17 discos, col·laborar en una llarga llista d'àlbums i tocar en incomptables festivals i sales d'arreu del món.  A més, la carrera de Big Mama ha estat molt relacionada amb el treball educatiu, oferint nombrosos concerts per iniciar nens i adults en l'univers del blues. També és periodista musical de la revista francesa Blues & Co des de 2008.

Una mostra de la internacionalització del seu art és la inclusió de la cançó “No Way Out” de Big Mama & Victor Uris en el recopilatori Blues Around The World, que va comptar amb artistes internacionals tals com Taj Mahal, Bonnie Raitt, Maria Muldaur, Eric Bibb o Habib Koitié. També és vocal de la Junta de la Societat de Blues de Barcelona i membre de la Junta Directiva de l'Associació Professional de Músics de Catalunya - Musicat. El 2013 celebrava 25 anys com a Big Mama i fou escollida membre de l’European Blues Union, alhora que realitzava una gira de concerts acompanyada pel Taller de Músics All Star.

Per celebrar el Jazzterrassman 2015, la Big Mama Montse ha preparat una nit molt especial en la qual ha convidat alguns dels músics que han col·laborat estretament amb ella durant la seva trajectòria, com el guitarrista Riqui Sabatés o el pianista August Tharrats, i alguns companys de luxe com el trompeta local Josep Maria Farràs.

Diumenge, 22 març, 2015 - 19:30  Nova Jazz Cava

Big Mama, veu, guitarra. Riqui Sabatés, guitarra. Amadeu Casas, guitarra. Sister Marion, piano. August Tharrats, piano. Joan Pau Cumellas, harmònica, Victor Puertas, harmònica. Josep Ma Farràs, trompeta, Isaac Coll, baix elèctric. Caspar St. Charles, bateria.

JAZZ TERRASSA 2015











34 FESTIVAL DE JAZZ TERRASSA 
MÉS CONCERTS I MÉS HORITZONS

El certamen, que continua apostant per ser un aparador de l'actualitat de l'escena catalana i internacional, fa especial atenció a la britànica, la mexicana i africana, sense oblidar les referències als clàssics del gènere.

Tot i les seves tres dècades llargues de vida, el Festival de Jazz Terrassa manté intacta la seva essència: seguir apostant pel present de l'escena jazzística i alhora per revisar i reinterpretar el llegat del gènere i els seus mestres. Sense limitar-se a seguir una línia estilística concreta, el certamen ofereix un ampli espectre estilístic en el qual l'aficionat de base pugui seguir alimentant les seves ànsies per escoltar les tendències contemporànies i descobrir els autors clàssics amb els ulls del present.

En la present edició, la 34a, el Festival organitzat per Jazz Terrassa - Amics de les Arts i JM fa un exercici d'amplitud de mires i, alhora que segueix incidint en una vocació pedagògica d'aprofundiment de la història del jazz, descobreix el passat, el present i el futur d'escenes com la britànica, la mexicana o l'africana. Jazz Terrassa camina així al ritme d'un món cada vegada més globalitzat.

Del 4 al 22 de març el Festival ofereix un total de 32 concerts que tornaran a portar música als escenaris habituals, com els concerts de club a la Nova Jazz Cava —que l'any 2014 va celebrar el seu 20è aniversari—, els directes al Centre Cultural Terrassa i les actuacions populars a l’aire lliure als espais emblema del certamen: Plaça Vella, Plaça Catalunya i el Parc de Vallparadís en l'emplaçament al Torrent de la Font d’en Sagrera del Pícnic-Jazz Vallparadís. Com a novetat, enguany es recuperen tots els caps de setmana de març per la música en viu i a l'aire lliure amb 8 concerts gratuïts.

divendres, 13 març

Nit de Blues
JOHN NÉMETH BAND

El bluesman de Memphis John Németh arriba a Terrassa amb sis nominacions als propers Blues Music Awards que tindran lloc el 7 de maig a Memphis. Entre les mencions hi ha la de millor cançó de l'any per “Bad Luck Is My Name” i el millor disc de l'any per Memphis Grease, que ens presentarà a l'escenari club de la NJC. La nostra tradicional Nit de Blues no podria tenir un millor protagonista, que a més a més acollirà el debut a l'estat espanyol d'aquesta estrella de referència del blues.





lunes, 2 de marzo de 2015

LOU REED


Lewis Allen Reed, más conocido como Lou Reed (Brooklyn, Nueva York, 2 de marzo de 1942 - Southampton, Estado de Nueva York, 27 de octubre de 2013), fue un cantante y compositor de rock, considerado el padre del rock alternativo, primero como líder del grupo The Velvet Underground y luego en solitario.
Enormemente influyente en la cultura pop desde la década de 1960, entre sus discos suelen destacarse Transformer (1972), Berlin (1973), Rock'n'Roll Animal (1976), Live: Take No Prisoners (1978), New York (1989) y, entre sus actuaciones en directo, el concierto ofrecido en el Meltdown Festival en 1998: Perfect Night Live in London.
Nacido en Brooklyn, residió habitualmente en Nueva York; ciudad cuya faceta menos amable plasmó en muchas de sus letras. Hizo colaboraciones y contactos con creadores como Andy Warhol y David Bowie. Su original estilo e influencia la generó gran fama entre las vanguardias musicales posteriores, fama a la que no fue ajena su ajetreada vida personal durante sus años de mayor éxito. Sin embargo, Reed fue considerado habitualmente como un músico «de culto», ajeno en parte a las listas de éxitos y el marketing de las multinacionales discográficas.


En su época de The Velvet Underground (1964-70) escribió canciones especialmente reconocidas, como "Heroin", "Rock and Roll", "I'm Waiting for the Man" y "Sweet Jane". Su mayor éxito comercial, sin embargo, es una canción posterior: "Walk on the Wild Side" (1972), que dio visibilidad a la prostitución y la transexualidad; una temática que hasta la fecha la música rock no solía abordar.

Primogénito de Sidney Joseph Reed (contable) y Toby Futterman,  Lou Reed nació en un hospital de Brooklyn el 2 de marzo de 1942. Su familia era judía A los cinco años nació su hermana Elizabeth. Cuando tenía ocho años de edad, su familia se mudó a una pequeña población de Long Island. Considerado un niño problemático por su bisexualidad, con 14 años de edad recibió tratamiento psiquiátrico e incluso fue sometido a sesiones de electroshock para curarle de su tendencia homosexual. A ello aludiría posteriormente en su canción "Kill Your Sons" (1974). En una entrevista declaró: "Te meten el chisme en la garganta para que no te tragues la lengua y luego te ponen electrodos en la cabeza. Eso es lo que recomiendan en el Hospital Estatal de Rockland para disuadir de los sentimientos homosexuales. El efecto es que pierdes la memoria y te conviertes en un vegetal. No puedes leer un libro porque cuando llegas a la página 17 tienes que volver a empezar." 




Desde muy joven Reed era fan del rock and roll y el rhythm and blues, que tocó en varias bandas durante su época de estudiante. Grabó un disco sencillo de estilo doo wop como miembro de The Shades. Entre 1960 y 1964 estudió en la Universidad de Siracusa(estado de Nueva York), donde fue alumno y amigo del poeta Delmore Schwartz, quien le animó a iniciarse en la escritura. Reed también se aficionó al free jazz y a la música experimental; más tarde afirmó que sus objetivos eran «traer la sensibilidad de la novela a la música rock» o escribir "la Gran Novela Americana" en un disco.
Se trasladó a la ciudad de Nueva York, donde trabajó como escritor de canciones para Pickwick Records. En 1964 fundó el grupo The Velvet Underground como guitarrista/vocalista/letrista, junto con John Cale, Sterling Morrison y Maureen Tucker. A pesar del apoyo de Andy Warhol, la banda nunca tuvo éxito comercial y se disolvió en 1970; sin embargo, permanece intacta su reputación como una de los bandas más influyentes en la cultura underground. Brian Eno lo expresó así: «De su primer álbum apenas vendieron 30.000 copias; pero de cada comprador nació un nuevo grupo musical».
Después de dejar The Velvet Underground en agosto de 1970, Reed decidió pasar un año sabático, y lo empleó en descansar y dedicarse a otra de sus aficiones, la pintura. Posteriormente empezó a trabajar en la empresa de contabilidad de su padre como mecanógrafo, con un sueldo de 40 libras a la semana. Sin embargo, un año después firmó un contrato discográfico con RCA y grabó su primer álbum solista en Inglaterra, con la colaboración con músicos como el teclista Rick Wakeman y el guitarrista Steve Howe, ambos del grupo Yes. El álbum, titulado Lou Reed, contenía versiones alternativas de canciones ya interpretadas por The Velvet Underground (algunas fueron descartadas y archivadas, y se editaron finalmente en el box set Peel Slowly & See). Tampoco este primer trabajo solista tuvo éxito: pasó desapercibido para la crítica y tuvo muy pocas ventas. Seguir leyendo.......